چگونه درمان ارتودنسی با براکت را سریعتر تمام کنیم؟

وظیفه ی براکت ها فشار مداوم به دندان ها و حرکت دادن تدریجی آن ها می باشد که این عمل باعث می شود دندان ها صاف و مرتب شوند.اما این فرایند عمل بسیار کند و تدریجی می باشند و برای حل این مشکل و درمان سریع تر،اقداماتی باید انجام شود تا ظول درمان ارتودنسی را کوتاه تر کند.

لازم به ذکر است که طول درمان ارتودنسی بستگی به عواملی از جمله فاصله ی بین دندان ها که باید طی شوند،مشکل در ارتودنسی،فضای موجود در فک و سلامتی دهان و دندان و تعهد بیمار نسبت به دستورات ارتودنسی می باشد.

شروع کردن درمان به موقع ارتودنسی در کودکان

برای کوتاه کردن مدت درمان ارتودنسی لازم است کار را به موقع شروع کنید.اولین دوره ی درمان ارتودنسی از سن هفت سالگی باید شروع شود چرا که در این سن هنوز دندان های دائمی رشد نکرده و در نیامده اند و با هدایت به رشد کردن دندان ها و فک میتوان خیلی سریع تر به نتیجه دلخواه رسید.

استفاده کردن از درمان های ارتودنسی برا سریع تر کردن فرایند در بزرگسالان

در افراد بزرگسال زمان رشد به اتمام رسیده است و برای حرکت دادن دندان ها و فک ها زمان بیشتری نیاز است.برای کوتاه کردن دوره ی درمان ارتودنسی میتوان از روش هایی از جمله لیزر کم توان،کورتیکوتومی و همچنین میکرو استئوپرفوریشن استفاده نمود.

در درمان لیزر کم توان نوری با فرکانس پایین به استخوان فک تابیده می شود تا تولید سلول هایی که ساختار استخوان فک را معدنی زدایی میکنند(استئوکلاست) افزایش دهدو این فرایند حرکت دادن دندان ها را افزایش می دهد و درد براکت ها را کاهش می دهد.

در روش درمان کورتیکوتومی در استخوان های اطراف دندان برش های کوچکی ایجاد می شود تا سرعت حرکت دندان ها را افزایش دهد.این کار طول درمان را یک سوم کاهش می دهد.این روش با پیوند استخوان های معدنی زدایی شده برای برش ها انجام می شود.

میکرو استئوپرفوریشن،درمانی مانند و مشابه کورتیکوتومی است فقط با این تفاوت که ابزار های استفاده ی این روش کمی متفاوت تر هستند و سوراخ های بسیار کوچک تری در استخوان ایجاد می کنند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *