بعد از درمان عصب کشی دندان به چند نکته دقت کنید.

درمان ریشه  یا عصب کشی دندان را  بیشتر افراد حداقل یک بار تجربه کرده اند . و اغلب به دلیل توصیف‌هایی که شنیده‌اند یا تجربه‌های ناگواری که احیانا قبلا داشته‌اند احساس خوبی نسبت به این درمان ندارند و  آن را درمانی دردناک و گاهی وحشتناک به شمار می آورند . اما با در نظر گرفتن نکات ساده ای درمان ریشه دندان می تواند به بهترین شکل انجام گیرد .

بعد از درمان عصب کشی دندان به چند نکته دقت کنید

نکاتی که بعد از درمان عصب کشی باید توجه کرد

بعد از درمان عصب کشی دندان ،مسواک زدن و استفاده از نخ دندان مانعی ندارد تنها اینکه روی پانسمان موقت را نباید مسواک کشید . و همینطور بهتر است که نخ دندان نیز در ناحیه پانسمان استفاده نشود .

در بیشتر مواقع  درمان ریشه با درد و تورم زیادی همراه است  و در روزهای بعد از درمان  التهاب ممکن است به حدی شدید باشد که حتی نتوان دندان‌ها را روی هم قرار داد . این عارضه ها  به موفقیت درمان دندان ارتباطی نداشته و به زودی برطرف می شوند . که در این شرایط بهتر است از داروهای تجویز شده توسط دندانپزشک استفاده شود و اگر دارویی تجویز نشده است باید با دندانپزشک مشورت شود.

در مواردی درمان مجدد ریشه صورت می گیرد و یا درد شدید قبل از شروع درمان وجود دارد ، درد و تورم بعد از درمان بیشتر قابل پیش بینی است .

قبل از رفع بی‌حسی به صورت کامل ، به خصوص در فک پایین ، احتمال دارد  موقع غذا خوردن گونه و زبان گاز گرفته و باعث زخم شوند در این مدت زمان بهتر است منتظر رفع بی حسی باشید و با استفاده از غذاهای نرم شروع کرد .

اگر در باز شدن فک مشکل وجود دارد، از حوله گرم و ماساژ آرام در ناحیه درد استفاده شود.

پانسمان روی دندان موقت است و در اسرع وقت ، بعد از تمام شدن درمان ، دندان باید پر شود یا درمان پروتزی روی آن انجام گیرد .

در صورت نیاز به روکش با دندانپزشک مشورت شود اما به طور کل بیشتر دندان‌های عصب کشی شده که تخریب زیادی شده اند  ، نیاز به روکش پیدا دارند.

اگر پانسماتان افتاد فورأ برای پانسمان مجدد مراجعه شود و روی دندان نباید باز بماند.

بعد از درمان عصب کشی دندان به چند نکته دقت کنید