سوالات متداول

در وب سایت کلینیک شیخ صدوق سعی کرده ایم تا متنوع ترین موضوعات را پوشش دهیم. در این مطلب به سوالات متداول حوزه دهان و دندان می پردازیم و به آن ها جواب میدهیم. سوالات این چنینی قبلا به صورت جداگانه جواب داده شده اند و خواندن مطالب قبلی به شما توصیه میشود.

 

چه مدت یکبار به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

سوالات متداول

از جمله سوالات همیشگی مردم این است که چرا باید در فواصل منظم به دندانپزشک مراجعه کنیم. بیماری های بسیاری مانند سنگ لوزه و حتی سرطان دهان و… سلامت و بهداشت دهان را تهدید میکنند. برخی از این بیماری ها با علائم واضح و آشکاری شروع میشوند، برخی دیگر در شرایط بحرانی علائمشان را نشان میدهند. مراجعه به دندانپزشک ابتدا به منظور جلوگیری از پوسیدگی بیشتر دندان حائز اهمیت است. در مراحل بعدی جهت تشخیص بیماری های دهان اهمیت بیشتری پیدا میکند.

اما چه مدت یکبار باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟ هر 4 ماه یکبار زمان مناسب مراجعه به دندانپزشک است. و نهایتا هر 6 ماه یکبار باید به دندانپزشک مراجعه کرد. در صورت احساس دردی که بیش از دو روز ادامه پیدا کرده باشد باید به دندانپزشک مراجعه کرد. همچنین زخم هایی که بیش از یک یا دو هفته در دهان باقی بمانند و یا بدتر شوند را باید به شدت جدی گرفت و به دندانپزشک مراجعه کرد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

قبلا به صورت مجزا و کامل به این موضوع پرداخته ایم. رعایت بهداشت دهان و دندان تنها راه جلوگیری از پوسیدگی دندان هاست. دو بار مسواک زدن در روز و یکبار استفاده از نخ دندان برای حفظ سلامت دندان ضروری است. همچنین استفاده از دهان شویه ها نیز تا حدود زیادی به جلوگیری از بیماری های لثه و پوسیدگی دندان، کمک میکنند. همچنین مراجعه به پزشک پس از رعایت بهداشت دهان، دومین عامل پر اهمیت در جلوگیری از پوسیدگی دندان هاست. همانطور که میبیند پاسخ تمام سوالات متداول شما، مراجعه به دندانپزشک است.

چرا نخ دندان بسیار مهم است ؟

هر چقدر هم که خوب مسواک بزنید و از بهترین مسواک ها استفاده کنید. باز هم مقداری غذا و باکتری میان دندان ها ولثه باقی می مانند. تنها راه پاکسازی این باکتری ها، استفاده از نخ دندان است. اگر از نخ دندان استفاده نکنید احتمال مبتلا شدن به بیماری ها لثه در شما افزایش پیدا میکند.

چگونه دندان های سفید تری داشته باشیم؟

به رنگ طبیعی دندان هایتان توجه کنید. رنگ دندان ها سفید واقعی نیست. سفید کردن بیش از حد دندان ها میتواند به آن ها جلوه غیر طبیعی ببخشد. رنگ دندان های افراد مختلف با یکدیگر کمی متفاوت است. با این حال دو راه اصلی برای سفید تر کردن رنگ دندان ها وجود دارد. اول راه های تخصصی هستند که دندانپزشک از آن ها استفاده میکند. این درمان ها به سرعت انجام میگیرند و تاثیر گذاری بسیار بالایی دارند. در مقابل راهکار های خانگی نیز وجود دارند که باید طی مدت زمان مشخصی انجام گیرند و عموما نتیجه دلپذیری ندارند.

آیا استفاده از دهان شویه ضروری است ؟

خیر، دهان شویه ها نمیتوانند به هیچ وجه نقش نخ دندان و مسواک را داشته باشند. وجود موادی مثل فلوراید، در دهان شویه ها، آن هارا بسیار اثربخش کرده است. در حقیقت دهان شویه ها لازم و اجباری نیستند اما استفاده از آن ها یک نکته مثبت حساب میشود. پس از استفاده از دهان شویه، دهان خود را آبکشی نکنید تنها پس از 2 دقیقه دهانشویه را تخلیه کنید و بگذارید تا 30 دقیقه به همین صورت در دهان باقی بماند. از خوردن و آشامیدن نیز خودداری کنید.

در بخش های دیگر سوالات متداول، به سوال هایی که اغلب پرسیده میشوند خواهیم پرداخت. با ما و بخش “سوالات متداول” همراه باشید.

لطفا از کانال آپارات ما بازدید کنید.

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *