معاینه دندانپزشکی چه چیزی را نشان می دهد ؟

معاینه دندانپزشکی چه چیزی را نشان می دهد ؟


معاینه دندانپزشکی چه چیزی را نشان می دهد ؟

دندانپزشکی عمومی در پیشگیری ، تشخیص زودرس و درمان پوسیدگی دندان ، بیماری بافت نرم دهان و بیماری های پریودنتال نقش بسیار زیادی دارد  . معاینه دندانپزشکی کامل باید شامل موارد زیر باشد :

معاینه بافت نرم

هدف از بررسی بافت نرم ،تشخیص تغییرات پیش سرطانی و سرطانی در بافت های دهان است. که اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شوند ، سرطان دهان می تواند با موفقیت درمان شود . بررسی کامل بافت نرم شامل بازرسی بصری و بررسی انگشتی زبان ، کف دهان، کالبد ، غدد بزاقی ، ناحیه گونه و پشت گلو می باشد . زبان باید جابجا شود تا بررسی اطراف و پایه آن امکان پذیر باشد . صورت ، سر و گردن نیز باید مورد بررسی قرار گیرد و هر گره لنفی بزرگ شناسایی شود .

معاینه دندانپزشکی چه چیزی را نشان می دهد ؟
معاینه دندانپزشکی چه چیزی را نشان می دهد ؟

بررسی و غربالگری بیماری های پریودنتال (بیماری لثه)

با استفاده از پروب پریودنتال، دندانپزشک گروهی از بافت صمغی که دندان را می پوشاند اندازه گیری می کند. بیماری لثه وقتی در مراحل اولیه تشخیص داده شود خیلی راحتتر درمان می شود .

نمودار دقیق حفره ها ، ترمیم های موجود (پر کردن و تاج) و دیگر شرایط دندان

هر سطح دندان برای بازسازی جدید و وضعیت ترمیم های موجود بررسی می شود . رادیوگرافی دندانپزشکی (اشعه ایکس) ممکن است برای معاینه دندانپزشکی شما نیاز باشد و به دندانپزشک در پیدا کردن بیماری که نمی تواند از طریق چشم دیده شود کمک کند ، از جمله تشخیص حفره های بین دندان ها یا از دست دادن استخوان در زیر لثه ها .

اگر چه اغلب توصیه های دندانپزشکی معاینه سالانه (یا بیشتر) است شواهد علمی وجود دارد که این دوره در جهت  حفظ سلامتی دهان و دندان ها در کودکان و بزرگسالان سالم ضروری است. تعداد معاینات دندانپزشکی باید بر اساس نیاز شما تشخص داده شود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *