ورزش های رزمی

قبلا در مورد نقش والدین در سلامت دندان های کودک نوشته ایم. نقش پدر و مادر در سلامت دندان های کودکانشان، به هیچ عنوان کوتاه مدت نیست و ممکن است نکاتی که در مورد بهداشت دهان به کودکانشان می آموزند تا آخر عمر با فرزندانشان باقی بماند. ورزش های رزمی از محبوب ترین فعالیت هایی هستند که والدین برای فرزندانشان در نظر میگرفتند. اما بیشتر والدین در مورد خطرات این ورزش ها به طور کامل آگاه نیستند. در این مقاله به خطرات و صدمات ناشی از ورزش های رزمی و به طور کلی فعالیت های ورزشی میپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

رعایت بهداشت دهان و رابطه آن با مقاومت دندان ها

ورزش های رزمی

مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و به طور کلی، رعایت نکات بهداشت دهان باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان های شما میشوند. همچنین مینای سالم و تقویت شده دندان میتواند بسیار مقاوم باشد. در حالی که اگر به بهداشت دهان اهمیت ندهیم، دندان ها به تدریج مقاومتشان را از دست میدهند و پوسیده میشوند. دندان پوسیده میتواند به راحتی بشکند و یا در صورت وجود بیماری های لثه، دندان میتواند به طور کامل کنده شود. پس ضروری است که به بهداشت دهان و دندان بسیار اهمیت دهیم. مواردی مانند 3 بار مسواک زدن در روز و یک بار نخ دندان کشیدن، حداقل هایی هستند که باید حتما رعایت کنیم. در کنار این مسائل، حفظ رژیم غذایی سالم، میتواند بسیار به سلامت دندان ها کمک کند.

خطرات ورزش های رزمی و سایر فعالیت های ورزشی

ورزش های رزمی

به طور کلی، با شرکت در فعالیت های ورزشی و مخصوصا ورزش های رزمی، افراد در معرض آسیب های فراوانی قرار میگیرند که با رعایت نکات ایمنی و پوشیدن پوشش های محافظ میتوانند آسیب ها را به حداقل رساند. البته در این مقاله قصد نداریم تا شما را از انجام فعالیت های ورزشی باز داریم، در حقیقت بسیار به حفظ سلامت کلی بدن، برای داشتن لبخندی زیبا تر، بار ها و بار ها اشاره کرده ایم. سلامت عمومی بدن به جز با رعایت رژیم صحیح و انجام فعالیت های ورزشی حاصل نمیشود. در موارد بسیاری، یک زمین خوردن ساده میتواند منجر به از دست رفتن یک یا چند دندان شود. اما به این خاطر که در فعالیت های ورزشی ریسک بیشتری متوجه سلامت دندان هاست، به طور مشخص این مقاله را به فعالیت های ورزشی اختصاص داده ایم.

به طور کلی دندان های جلویی در معرض آسیب ها و صدمات بسیاری هستند. زمین خوردن، ضربه خوردن و … میتواند باعث ترک خوردن و شکستن این دندان ها شود. در کنار صدماتی مانند از دست رفتن کامل دندان، جراحت های داخل دهان مانند پارگی لب نیز میتوانند ورزشکار را تهدید کنند.

جلوگیری

اولین موردی که باید حتما آن را رعایت کنید این است که باید زیر نظر یک شخص دوره دیده و متخصص، در محیطی کنترل شده و ایمن تمرین کنید. خوشبختانه در ایران مربی های بسیار با ارزشی در تمام زمینه های ورزشی داریم. اما در موارد متعددی افراد در خانه و بدون در نظر گیری اصول ایمنی اقدام به انجام فعالیت های ورزشی میکنند که در موارد بسیاری باعث صدمات جسمانی متعددی میشود. برای حفظ سلامت کلی بدن در مقابل ضربات، باید از گارد ها و محافظ های مخصوصی استفاده کرد، دندان ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. باید با تهیه گارد های مخصوص از دندان هایمان مراقب کتیم. اما یادمان نرود که رعایت نکات اصلی بهداشت دهان مانند مراجعه منظم به دندانپزشک، از مهم ترین و جدی تری نکاتی است که باید حتما رعایت کنید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *