غذا نخوردن

بار ها گفته ایم که شکر موجود در خوراکی های مختلف از اصلی ترین و شاید اصلی ترین دلیل پوسیدگی دندان هاست. همچنین غذا هایی که ماهیت اسیدی دارند نیز میتوانند به دندان ها آسیب وارد کنند. بعضی افراد که تمایل زیادی به غذا خوردن ندارند با خودشان فکر میکنند که غذا نخوردن میتواند دندان هایشان را سالم تر نگه دارد. اما آیا این طرز تفکر صحیح است و باید کمتر از حد معمول غذا خورد تا دندان هایی سالم تر داشت ؟ با ما همراه باشید و مقاله های گذشته ما را نیز مطالعه کنید.

مواد معدنی

دندان ها نیز مانند هر بافت و عضو دیگری از بدن، برای زنده ماندن و سالم ماندن نیاز به مواد معدنی دارند. این مواد معدنی از طریق رگ های خونی داخل پالپ دندان به دندان برده میشود و باعث حفظ سلامت و مقاومت دندان میشوند. چنانچه شما رژیم غذایی درستی نداشته باشید و مواد معدنی کمتری از حد معمول به بدنتان برسانید، در دراز مدت دندان هایتان نیز تضعیف خواهند شد. پس اگر نمیتوانید مواد مورد نیاز برای سالم نگه داشتن دندان ها را از طریق غذا تامین کنید باید از طریق مکمل ها و قرص ها این کار را انجام دهید.

از مهمترین مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت دندان ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کلسیم ( از مهمترین مواد برای حفظ مقاومت مینای دندان )، ویتامین دی، فسفر و ویتامین آ

اصلاح رژیم غذایی

غذا نخوردن

اگر غذا هایی که برای دندان هایمان مضر نیستند را از غذا هایمان حذف کنیم یا کمتر از آن ها در رژیم غذاییمان استفاده کنیم در نهایت به حفظ سلامت دندان هایمان کمک شایانی کرده ایم. خوراکی های اسیدی و همچنین خوراکی هایی که شکر زیادی دارند را باید کمتر مصرف نمود. بسیاری از آب میوه ها نیز اسیدی هستند. توجه کنید که هر چیز صرفا به خاطر طبیعی بودن، بی ضرر نیست. باید از رژیم خاصی پیروی کنید.

بی دقتی در حین جویدن غذا

بسیاری از مشکلات مانندن ترک خوردن و شکستن دندان ها حاصل بی دقتی است. افرادی که بسیار سریع غذایشان را میجوند، باید بدانند که هر لحظه ممکن است سنگ و تکه استخوانی در بین دندان هایشان قرار گیرد که انتظارش را نداشته اند. در نتیجه این تکه سنگ یا استخوان میتواند آسیب های دردناکی از خودش به جا بگذارد.

غذا نخوردن صحیح نیست

اینکه بگوییم غذا نخوردن باعث حفظ سلامتی دندان ها میشود، درست مثل این است که رانندگی نکنیم تا تصادف نکنیم. باید مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کنیم و از زندگی نیز لذت ببریم. تنها لازم است که با 3 بار مسواک زدن در روز و یک بار نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشک، سلامت دندان هایمان را تضمین کنیم.

 

از کانال آپارات ما بازدید کنید.

 

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *