بستنی

طعم های مختلف، ظاهر جذاب و قیمت مناسب باعث شده تا بستنی به یکی از محبوب ترین خوراکی ها تبدیل شود. در گذشته به عادت های غلطی که میتوانند به دندان هایتان آسیب بزنند، اشاره کردیم. یکی از بدترین این عادت ها، جویدن یخ بود. افراد زیادی با گاز گرفتن و جویدن، بستنیشان را میخورند و از آن لذت میبرند. اما آیا گاز گرفتن بستنی یخ زده باعث آسیب دیدن دندان ها میشود و یا مشکلی ندارد ؟ با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

 

جویدن بستنی و شیک و سلامت دندان ها

متاسفانه بستنی ها و شیک ها و خوراکی های این چنینی، آنقدر خوشمزه و وسوسه انگیز هستند که کمتر کسی حاضر میشود توصیه های ما را در رابطه با آن ها گوش دهد. با ظهور کافه ها و کافه رستوران ها، این خوراکی های خومشزه بیشتر و بیشتر در منوی غذا ظاهر شدند. اما یادمان نرود که این خوراکی های خوشمزه در حقیقت حاوی درصد زیادی شکر است. شکر از اصلی ترین موادی است که باعث پوسیدگی دندان ها میشوند. گاز زدن و جویدن بستنی، یعنی قرار دادن دندان های با ارزشمان در لایه هایی از شکر و دیگر مواد یخ شده. پس از خوردن بستنی، این شکر بر روی دندان هایمان باقی خواهد ماند. توصیه میشود تا حد امکان از جویدن بستنی خودداری کنید و پس از خوردن آن، دهان و دندان هایتان را با آب، آبکشی کنید.

بستنی و حساسیت دندان

بستنی

پس از ضعیف شدن مینای دندان، دندان ها در مقابل تغییر دما بسیار حساس میشوند. خوردن خوراکی ها و به ویژه نوشیدنی های گرم سرد میتواند برای چند ثانیه یا حتی چند دقیقه درد بسیار بدی را متوجه دندان هایمان کند. حال افرادی که دندان های حساسی دارند باید از جویدن بستنی اجتناب کنند.

در نهایت

در نهایت بستنی در هر فرمی که باشید، سنتی، قیفی، آیس پک و … میتواند حاوی مقدار زیادی شکر باشد. شکری که روی دندان هایمان باقی بماند به اسید تبدیل خواهد شد و به سرعت مینای دندان را تضعیف خواهد کرد. پس بهتر است از بستنی هایی که شکر کمتری دارند و یا اصلا قند ندارند، استفاده کنیم و از جویدن و گاز زدن آن اجتناب کنیم.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *