بهترین زمان مسواک زدن چه موقع است ؟

بهترین زمان مسواک زدن چه موقع است ؟


بهترین زمان مسواک زدن چه موقع است ؟

بیشتر افراد یر این تصورند که اگر بعد از خوردن غذا‌ها و نوشیدنی‌ها بلافاصله مسواک بزنند، برد کرده‌اند و با خارج کردن ذرات غذا و تمیز کردن سطح دندان‌ها ، از روند تخمیر جلوگیری می‌شود و به بهداشت و دهان و دندانها کمک کرده اند . اما همیشه اینگونه نیست .

اگر شما مواد اسیدی ، مانند مرکبات ترش یا آب میوه ترش یا دسر حاوی سرکه استفاده کنید ، باعث اسیدی شدن دهان و نرم شدن مینای دندان خود می‌شوید . اگر بلافاصله بعد خوردن ، مسواک بزنید، مینای دندان ناخودآگاه آسیب خواهد دید. بنابراین منطقی است که حداقل سی دقیقه صبر کرده تا بزاق دهان این اسید‌ها را خنثی کند و سپس دندان ها مسواک شود .

از آنجایی که بزاق حاوی یون‌های کلسیم و فسفات می باشد ، به عنوان یک منبع یونی ذخیره برای دندان هم عمل می‌کند ، بزاق آنزیم‌ها و بافرهایی دارد که اسید را خنثی می‌کند و pH را متعادل می‌کنند.

به جای مسواک زدن ، می‌توان به صورت ساده دهان را با آب شست یا آدامس‌های بدون قند مصرف کرد که به تحریک ترشح بزاق هم کمک می‌کنند.

بهترین زمان مسواک زدن چه موقع است ؟
بهترین زمان مسواک زدن چه موقع است ؟

روش درست مسواک زدن

پیش از شروع به مسواک زدن از تميز و سالم بودن مسواک باید مطمئن شد و خمير دندان به مقدار کافی روی سطح مسواک گذاشته در مرحله بعد دهان را با آب خيس مي کنيم تا خمير دندان خوب کف کند .

ابتدا از سطح جونده دندان ها شروع شود به صورتی که با حرکت رفت و برگشتی در روی سطح جونده خمير دندان بخوبی کف کرده و شيار های موجود بر روی دندان تميز شوند . سطوح جونده در هر فک در دو رديف سمت چپ و راست قرار دارند که از يک سمت فک پائين شروع کرده و به سمت ديگر رفته و سپس همينطور برای فک بالا انجام شود . مسواک کردن سطوح جونده مشکل خاصی ندارد و اگر دقت شود و وقت کافی صرف بخوبی تميز مي شوند.

بعد از آن سراغ بين دندان ها رفته که اين کار بدون کمک نخ دندان امکانپذير نيست . پس از تميز شدن بين دندان ها به سراغ مجاورات دندان با لثه رفته که از نظر کلینیک دندانپزشکی شیخ صدوق مهمترین بخش مسواک زدن نحوه تميز کردن اين ناحيه است و اکثرا افراد به اين قسمت توجه کمتری دارند و مشکل اصلی در بهداشت دهان و دندان هم در تميز کردن اين بخش مي باشد .

بهترین زمان مسواک زدن چه موقع است ؟
بهترین زمان مسواک زدن چه موقع است ؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *