10 فاکتور برای تعیین زیبایی درمان ایمپلنت

10 فاکتور برای تعیین زیبایی درمان ایمپلنت


10 فاکتور را می توان برای تعیین نمایی از ریسک زیبایی دندان مورد استفاده قرار داد. این معیارها به کلینیسین و بیمار کمک می کند تا احتمال دستیابی به نتایجی زیبا در طول درمان ایمپلنت های دندانی را تعیین کنند.

1-توقعات بیماران از درمان ایمپلنت

اخیراً آگاهی عمومی در مورد مزایای درمان با ایمپلنت های دندانی افزایش یافته که خود تأثیراتی مثبت و منفی بر درمان های کلینیکی روزانه داشته.

خوشبختانه، تعداد بیمارانی که خواهان درمان با ایمپلنت های دندانی می باشند رو به افزایش است . اما بیشتر این بیماران در مورد روند این درمان آگاهی لازم را ندارند. دسترسی به اینترنت به بیماران تحصیل کرده کمک کرده تا متوجه شوند که ایمپلنت های دندانی چگونه برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می‌شود.

اما متأسفانه، این دانش میتواند به انتظارات غیرمنطقی که تیم درمان قادر به برآورده کردن آنها نیستند، منجر شود. در نتیجه، تعیین خواسته های نهایی بیمار درطی جلسۀ مصاحبه ضروریست .
بحث در خصوص برنامۀ بازسازی دهان باید بر روی سه جنبۀ شکل، عملکرد و زیبایی متمرکز شود. گوشزد نمودن این موارد می تواند به بیمار در ایجاد نمای اولیه ریسک زیبایی و همچنین در پذیرش او کمک کند.

10 فاکتور برای تعیین زیبایی درمان ایمپلنت
10 فاکتور برای تعیین زیبایی درمان ایمپلنت

2- استعمال دخانیات

زمانی که احتمال موفقیت یک دوره درمان ایمپلنت از نظر زیبایی مشخص میشود ، باید مشکلات احتمالی نسبت به عوامل موضعی و عمومی در نظر گرفته شوند. استعمال دخانیات میتواند آثار زیان باری بر روی مراحل پیوند ، یکپارچگی ایمپلنت و یا سلامت طولانی مدت بافت های اطراف ایمپلنت بگذارد.

مطالعات کلینیکی متعدد نشان داده  استعمال دخانیات بر روی یکپارچگی کوتاه مدت و طولانی مدت ایمپلنت های دندانی تأثیر منفی داشته . بیمارانی که از دخانیات استفاده می کنند ، باید آموزش داده شوند تا پیش از شروع درمان ، ترک عادت کنند . افرادی که زیاد سیگار می کشند (بیشتر از 10 نخ در روز)، باید به عنوان بیماران با ریسک زیبایی بالا به شما آیند .

3- ارتفاع خط لب هنگام لبخند که هنگام جویدن، صحبت کردن یا لبخند زدن دیده می شوند

پایین بودن خط لب

درارفرادی که خط لب آنها پایین بوده ، دندان های ماندیبول و یا مقدار مساوی از دندان های ماگزیلا و ماندیبول دیده می شوند. برای این دسته  بیماران، کیفیت نتایج زیبایی درمان، اغلب به شکل نیمه انسیزال دندان های ماگزیلا وابسته است . در این بیماران، لب ها، نتایج نامناسب شکل بافت های لثه، نسبت های دندان و قسمت های آپیکال رستوریشن را می پوشانند، بنابراین، ریسک زیبایی کم میشود.

خط لب متوسط

بیماران با خط لب متوسط ، اغلب دندان های قدامی ماگزیلا و مقدار خیلی کمی از ساختمان های پریودنتال حمایت کننده را نشان داده. در برخی از این بیماران نیز ساختمان های پریودنتال اصلاً دیده نمیشود. در این بیماران، ریسک زیبایی افزایش یافته و به عواملی که بر ظاهر دندان ها و رستوریشن ها تاثیر دارند، مانند اندازه، رنگ، شکل، قوام، خصوصیات نوری، تناسب نسبی دندان ها و همچنین شکل و نمای ایمبروژورهای جینجیوال و انسیزال و وجود تحدب در دندان ها و ساختمانهای اطراف آن ها وابسته است.

بالا بودن خط لب

بیمارانی که خط لب آنها بالا است، به هنگام لبخند اغلب تمام دندان های قدامی ماگزیلا و بخش زیادی از بافت های نرم حمایت کننده را مشخص می شود . ریسک زیبایی برای این بیماران به مقدار زیادی افزایش می یابد و به مقدار بافت لثه ای که نمایان می شود بستگی دارد.

در این بیماران، ایجاد بافت های نرم سالم، متقارن و با کانتور مناسب مشکل است و هر شکستی به راحتی قابل مشاهده است. این موضوع به خصوص زمانی که چند دندان از بین رفته کنار هم جایگزین شوند، مشخص تر است . علاوه بر این، نمایش ساختمان های لثه باعث بهتر دیده شدن ارتباط نسبت دندان ها می شود. کانتور زیبایی حاشیه های لثه هم در نتیجه درمان بیمارانی که توقعات زیبایی زیادی دارند، بسیار تاثیر گذار است .

10 فاکتور برای تعیین زیبایی درمان ایمپلنت
10 فاکتور برای تعیین زیبایی درمان ایمپلنت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *