دندان مصنوعی چه مشکلاتی ایجاد کند؟

دندان مصنوعی چه مشکلاتی ایجاد کند؟


دندان مصنوعی چه مشکلاتی ایجاد کند؟

شاید برای شما جالب  و عجیب باشد که بدانید دندان مصنوعی ممکن است عامل سرطان دهان باشد . اما چطور و چگونه ؟

دندان مصنوعی چه مشکلاتی ایجاد کند؟
دندان مصنوعی چه مشکلاتی ایجاد کند؟

چگونه دندان مصنوعی عامل سرطان دهان می شود ؟

اگر دندان مصنوعی به درستی روی لثه‌ها جا نیافتد  و با تحریک فضای دهان باعث  آزار و اذیت شود ، لازم است بی درنگ به دندانپزشک مراجعه شود چرا که در غیر این صورت ، در معرض خطر ابتلا به سرطان دهان قرار خواهید گرفت .

این وضعیت  بسیار رایج است که بسیاری از مردم معاینات دندانپزشکی خود را به تأخیر  می اندازند ، اما در یک تحقیق جدید که توسط سه پزشک هندی صورت گرفته مشخص شده است تأخیر در معاینات دندانپزشکی برای اشخاصی که دارای دندان مصنوعی هستند و از تحریک مزمن ناشی از اتصال بد دندان های مصنوعی رنج میبرند، در واقع عامل خطرسازی برای سلامت آنها و زمینه‌ای برای ابتلا به سرطان دهان در این افراد می باشد .

در هند هر سال حدود ۱۰۰ هزار مورد تازه از ابتلا به سرطان دهان گزارش میشود که گفته شده حدود ۵۰ هزار از موارد منجر به مرگ و میر شده است .

به گفته محققانی از دپارتمان انکولوژی سر و گردن Tata Memorial Centre در بمبئی هند ،  ” تحریک دهانی مزمن که ناشی از اتصالات بد و جای گیری نامناسب دندان مصنوعی است ممکن است زمینه خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد ”  اما برخی از پزشکان گفته‌اند که هیچ ارتباطی بین مدت استفاده از پروتز و ایجاد سرطان ثابت نشده است .

محققین با بررسی ۲۲ مطالعه جهانی درباره ارتباط بین ترومای مخاط و سرطان دهان به این نتایج دست یافته‌ اند .

شانس بقاء یا نجات بیماران مبتلا به سرطان دهان بین ۵۵ تا ۶۰ درصد می باشد اما در موارد پیشرفته سرطان دهان ، این امکان به ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

دندان مصنوعی چه مشکلاتی ایجاد کند؟
دندان مصنوعی چه مشکلاتی ایجاد کند؟

1 دیدگاه

  • […] دندان مصنوعی آخرین راه برای برگرداندن زیبایی و کارایی سابق به دهان است. نبودن دندان در دهان باعث تغییر شکل فک و گونه ها میشود. همچنین تلفظ کلمات و آوا های مختلف را تحت تاثیر قرار میدهد و در انتها برای اعتماد به نفس و سلامت کلی شخص عواقب بدی به دنبال خواهد داشت. نکات استفاده از دندان مصنوعی توسط متخصص مربوط به شخصی که نیاز به دندان مصنوعی داشته باشد به طور کامل توضیح داده میشود اما گاهی افراد این نکات را فراموش میکنند و یا به خوبی به توصیه های متخصص گوش نمیکنند و در نتیجه نیاز به مقاله های آموزشی خواهند داشت. در این مقاله به نکات استفاده از دندان مصنوعی میپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را از دست ندهید. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *