کم خوابی

خواب کافی برای تقویت و تجدید توان دستگاه ها و سیستم های مختلف بدن ضروری است. اخیرا ثابت شده است که خواب مناسب باعث افزایش زیبایی و جذابیت صورت نیز میشود. اگر به اندازه کافی به بدن و سیستم های مختلفش استراحت ندهیم، باید بهای گزافی برایش پرداخت کنیم. در این مقاله به آثار کم خوابی بر سلامت دهان و دندان میپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های گذشته ما را نیز مطالعه کنید.

مشکلات خواب و سلامت دهان و دندان

کم خوابی

قبلا در مقالات مختلفی به موضوع دندان قروچه و بیماری های خواب پرداخته ایم. دندان قروچه حالتی است که در حین خواب، فرد با حرکات فکش، فشار بسیاری زیادی را بر روی دندان هایش وارد میکند. در نتیجه دندان قروچه، مینا دندان تضعیف میشود و مشکلات بسیاری برای فرد پدید می آید. همچنین دندان قروچه یکی از عوامل بیماری TMJ است. اختلالات خواب نظیر تنفس با دهان نیز باعث خشکی دهان میشوند. خشکی دهان از عوارضی است که باعث تضعیف مینا دندان میشود. نوشیدن مقادیر زیادی آب در طول روز برای درمان خشکی دهان توصیه شده است.

کم خوابی و سلامت دهان و دندان

شاید در نگاه اول فکر کنید که اگر کمتر بخوابید، اتفاقات مضر کمتری در محیط دهانتان رخ میدهد و کم خوابی میتواند به سلامت دندان هایتان کمک کند. اما واقعیت عکس این تصور شماست. طبق تحقیقات اخیر، کم خوابی باعث التهاب لثه ها و در نهایت لق شدن و از دست رفتن دندان ها میشود. کم خوابی سلامت عمومی بدن را به ضعف میکشاند و سلامت دهان با سلامت عمومی بدن تضمین میشود. خواب کافی زمانی بین 7 تا 9 ساعت است. اما صرفا دریافت این زمان خواب به معنی خواب خوب نیست. باید بکوشید تا کیفیت خوابتان را بالا ببرید و از این زمان به بهترین شکل استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که کم خوابی باعث مشکلات بسیاری میشود. مشکلاتی مانند آلزایمر، مشکلات ایمنی،مشکلات قلبی، افسردگی و …

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

 

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *