خال های قهوه ای

آیا تا به حال خال های قهوه ای قابل توجهی را روی دندان های دیگران یا خودتان دیده اید ؟ این خال ها و لکه های رنگی میتوانند زیبایی لبخند ما را تحت تاثیر قرار دهند و به اعتماد به نفس ما لطمه وارد کنند. اما آیا دلیل ایجاد چنین لکه های بر روی دندان را میدانید ؟ آیا میتوان این خال های قهوه ای را به آسانی در خانه درمان کرد یا حتما باید به دندانپزشک مراجعه کرد. در این مقاله به سوالات این چنینی پیرامون خال های قهوه ای میپردازیم. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

دلایل اصلی ایجاد خال های قهوه ای و رنگ قهوه ای دندان ها

نیکوتین : مواردی مثل جویدن تنباکو، سیگار کشیدن و… میتواند یکی از دلایل ایجاد این لکه های قهوه ای باشد.

دهانشویه کلرهگزیدین : استفاده از این دهانشویه ها فقط باید با تجویز پزشک باشد.

خوراکی ها و نوشیدنی ها : نوشیدنی هایی نظیر قهوه و چایی

پوسیدگی

فلوئوروزیس : این بیماری باعث تغییر شدید رنگ دندان در اثر فراوانی فلوئور در بدن است.

آهن : مقادیر زیاد آهن در بدن میتواند باعث بروز این خال های قهوه ای شود.

تارتار: عدم مسواک زدن صحیح دندان ها یا کم مسواک زدن میتواند باعث تشکیل تارتار بر روی دندان شود. این تارتار یا به شکل جرم سخت در بین دندان و لثه و یا به شکل لایه قهوه ای رنگ تیره ای بر روی دندان دیده میشود.

خال های قهوه ای

درمان

گاهی افراد اقدام به درمان های خودسرانه برای خلاص شدن از شر این خال ها و لکه ها و بدترین این درمان ها کشیدن اجسام سخت بر روی دندان هایشان است. چنین کار وحشتناکی تنها باعث آسیب دیدن دندان میشود. لکه ها و خال های قهوه ای بر روی دندان میتوانند دلایل بسیاری داشته باشند و باید در سریع ترین زمان توسط دندانپزشک معاینه شوند. دندانپزشکان نیز درمان های متنوعی بر حسب عامل ایجاد کننده این لکه ها به کار میگیرند. ابتدا توصیه میشود که بهداشت دهان را با حداقل 2-3 بار مسواک زدن به روش صحیح در روز رعایت کنید و از استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی پرهیز کنید.

 

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کتید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *