علت درد در فک پایین هنگام خمیازه‌کشیدن

وظیفه مفصل گیجگاهی-فکی ، تمام حرکت فک پایین است ، از جمله باز شدن دهان و حرکات به طرفین . در کل عملیات اصلی که دهان مسئول انجام آن است مثل تکلم و جویدن بوسیله این مفصل کنترل و اجرا می‌شوند ، بنابراین تشخیص ، درمان و پیشگیری هر گونه اختلالی که در این عضو آشکار شود از روی علامتهای مانند دردهای نامعلوم و صورت اهمیت زیادی دارد.

علت درد در فک پایین هنگام خمیازه‌کشیدن

یکی از مشکلات رایج ایجاد شده در اثر خلل این مفصل پیچیده و مهم بدن ، دردهای ناحیه سر و صورت هستند که فرد بیمار را دچار سر درگمی در مراجعه به پزشکان و متخصصان مختلف از جمله متخصصان گوش ، حلق و بینی ، متخصصان اعصاب و حتی روانپزشکان می‌کند .

اختلالات و مشکلات  مفصل گیجگاهی – فکی در سنین مختلف با تظاهرات متفاوت همراه می باشد به شکلی که در مسیر بیماری از یک درد کوچک در ناحیه سر و صورت و صداهای مفصلی شروع شد و در نهایت موجب  مشکلات شدید در باز و بستن دهان میشود.

دندان قروچه و اختلالات و مشکلات مفصل گیجگاهی – فکی بیماری های قابل درمان هستند . در صورت مشاهده درد و ناراحتی در هنگام باز خمیازه کشیدن ، بسته شدن دهان  و درد صبحگاهی در عضلات جونده می‌بایست هر چه زود‌تر به بخش مفصل گیجگاهی – فکی دانشگاه‌ها مراجعه کرد تا توسط جراحان دهان ، فک و صورت و سایر متخصصان دندانپزشکی مرتبط با آن موارد مورد درمان قرار بگیرند.
تشخیص به موقع این نارسایی ها  را عاملی برای جلوگیری از فرسایش بیشتر مفصل گیجگاهی – فکی و همچنین درمان نسبی این بیماری است.