چرا قیمت ایمپلنت متفاوت است ؟

چرا قیمت ایمپلنت متفاوت است ؟


چرا قیمت ایمپلنت متفاوت است ؟

مهم ترین عامل تفاوت قیمت ایمپلنت ها در انواع برندها ، کیفیت سطح ایمپلنت و تنوع قطعات پروتزی می باشد . هر چه کیفیت سطح ایمپلنت مناسبتر باشد تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت و مشخص شدن طوق ایمپلنت به شکل خط تیره خصوصا در نواحی زیبایی کمتر است و طول عمر ایمپلنت هم با کیفیت مناسب سطح بیشتر می شود .

هر چقدر میزان اتصال قطعات پروتزی به خود ایمپلنت مناسبتر باشد شل شدن پروتز در طول زمان کمتر است . ایمپلنت های ارزان و با کیفیت پایین برخلاف موفقیت کوتاه مدت ، در طولانی مدت مشکل پیدا می کنند .
برای هر فک در صورت بی دندانی کامل چند ایمپلنت توصیه می گردد.
معمولا برای پروتز ثابت در هر فک حداقل ۸ ایمپلنت توصیه شده است اگرچه با افزایش تعداد ایمپلنت ماندگاری پروتز بیشتر میشود .در پروتز متحرک ۲ تا ۴ ایمپلنت برای هر فک توصیه می گردد.

چرا قیمت ایمپلنت متفاوت است ؟
چرا قیمت ایمپلنت متفاوت است ؟

قیمت ایمپلنت به چه فاکتورهایی بستگی دارد

جهت تعیین هزینه ایمپلنت حتما بیمار باید توسط جراح ویزیت شود و عکس های تشخیصی لازم گرفته شود .اما به طور کل فاکتورهای تعیین قیمت ایمپلنت

  • نوع ایمپلنت
  • هزینه پزشک معالجه کننده و هزینه لابراتوار
  • نیاز به جراحی های بازسازی باشد به هزینه

استخوان فک شخص ممکن است  همواره بستر کاملا مناسب برای کاشت نباشد و احتمال دارد به جراحی های بازسازی نیاز داشته باشد از جمله سینوس لیفت و پودر استخوان که این هزینه به هزینه ها اضافه می شود ..

تعداد ایمپلنتهای مورد نیاز جهت جایگزینی دندانهای از دست رفته ، نیاز به کارهای تکمیلی دیگر مثل نیاز پیوند استخوان یا قطعات پروتزی خاص در شرایط خاص دارند.

چرا قیمت ایمپلنت متفاوت است ؟
چرا قیمت ایمپلنت متفاوت است ؟

مشکل ایمپلنت ارزان قیمت

ایمپلنت ارزان قیمت و غیر استاندارد ممکن است به صورت اولیه مشکلی نداشته باشند و حتی تا چند سال اول با موفقیت همراه باشند اما در طولانی مدت با مشکل مواجه خواهند شد .انتظار دندانپزشک از عمر یک ایمپلنت حداقل ۲۰ سال می باشد ، ولی ایمپلنت های غیر استاندارد در کوتاه مدت شکست می خورند و تحلیل استخوان بیشتر و طول عمر کمتری خواهند داشت

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *