افزایش سن

در مقاله قبلی به آثار افزایش سن بر سلامت دهان پرداختیم. مسائلی مانند خشک شدن دهان و شانس بیشتر ابتلا به سرطان دهان از جمله این اثرات هستند. اما در جهت کاهش ریسک ابتلا به چنین بیماری هایی در دوران کهنسالی و میانسالی چه اقداماتی میتوان انجام داد ؟ با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

به طور ملایم و آرام مسواک بزنید

مسواک زدن بسیار بسیار برای حفظ سلامت دندان ها و بافت لثه ضروری است، اما به همان اندازه شیوه های خشن مسواک زدن عامل آسیب دیدن لثه ها و مینای دندان هستند. همیشه باید با فشار و سرعت ملایمی دندان هایمان را مسواک بزنیم. مسواک زدن به سبک های خشن و پر فشار باعث تحلیل لثه و آسیب دیدن مینای دندان میشود و در بلند مدت آثار بسیار بدی به همراه خواهد داشت.

با نوشیدن آب در مقابل افزایش سن مقاومت کنید

آب مایه حیات است. هزاران بار این جمله کوتاه را شنیده ایم اما معنای این جمله بسیار وسیع و قابل تفکر است. تمام قسمت های بدن ما به آب وابسته هستند و کمبود آب در بدن به زودی اثراتش را به نمایش خواهد گذاشت. نوشیدن چندین لیوان آب در روز بسیار ضروری است. با نوشیدن مقادیر مناسب آب در روز دهان و سایر قسمت های بدن را در بهترین شرایط حفظ کنید.

دخانیات و مشروبات الکلی را فراموش کنید

مشروبات الکلی و مخصوصا دخانیات ( حتی سیگار های الکترونیک ) باعث ابتلا به بیماری های فراوانی از جمله سرطان دهان میشوند. نکته اول داشتن یک زندگی سالم، عدم استفاده از دخانیات است.

رژیم سالمی داشته باشید

تاثیر سن افزایش سن
تغذیه و غذا خوردن از مهمترین بخش های زندگی افراد است و هزینه بسیاری را برای آن میپردازیم. حال اگر بخواهیم با مصرف خوراکی های بی کیفیت در این هزینه صرف جویی کنیم، در نهایت باید بهایی بسیار گزاف بپردازیم. همیشه سعی کنید رژیم سالمی داشته باشید که مواد مورد نیاز بدن شما را تامین کند. همچنین به یاد داشته باشید که داشتن دندان ها و دهانی سالم نیازمند سلامت عمومی بدن نیز هست، پس با رعایت سبک زندگی سالم و ورزش کردن میتوانید دهانی سالم تر نیز داشته باشید.

بهداشت دهان را رعایت کنید

بله، باز هم خانه اول، 3 بار مسواک زدن در روز، یک بار نخ دندان کشیدن و مراجعه به دندانپزشک در هر 6 ماه یکبار، حداقل هایی هستند که برای داشتن دندان هایی سالم تر باید حتما رعایت کنید.

 

لطفا از کانال آپارات ما نیز بازدید کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *