دوره ی بهبودی درمان کاشت ایمپلنت دندان معمولا به مدت پنج تا هفت روز زمان میبرد تا علائمی که بعد از جراحی کاشت ایمپلنت است فروکش کند.

عامل هایی که موجب بهبودی بعد از کاشت ایمپلنت می شود

-تعداد ایمپلنت کاشته شده 

اینکه چند ایمپلنت دندان کاشته اید در بهبودی درمان شما بسیار موثر است.هرچه تعداد ایمپلنت دندان ها بیشتر باشد مدت دوره ی درمان ایمپلنت بیشتر طول می کشد تا عوارض عمل بهبود یابد.

لیفت سینوس 

اگر برای کاشت ایمپلنت دندان،عمل لیفت سینوس انجام داده اید،طول دوره ی درمان طولانی تر می شود.در این عمل جراحی به حجم استخوان فک بالا اضافه شده و دندان پزشک غشای سینوس را بالا می کشد تا استخوان کافی برای پشتیبانی کردن از ایمپلنت در فک بالا وجود داشته باشد.

-پیوند استخوان

زمانی که استخوان تراکم و یا ضخامت کافی برای پشتیبانی کردن از ایمپلنت را نداشته باشد،پیوند استخوان صورت می گیرد.در این مرحله اگر نیازی به پیوند استخوان داشته باشید،توسط دندان پزشک از محل دیگری از بدن شما یا منبع دیگری استخوان برداشته و به استخوان فک پیوند زده می شود.امکان دارد منبع استخوان پیوندی شده،سنتزی یعنی مصنوعی باشد.پس از این فرایند چند ماه طول می کشد تا استخوان جوش بخورد و التیام پیدا کند.

مراقبت‌های پس از عمل کاشت ایمپلنت دندان

بعد از جراحی ایمپلنت دندان اقداماتی لازم است تا به بهبودی شما کمک کند.

بعد از جراحی کاشت ایمپلنت دندان دهان خود را با آب نمک شستشو داده و به مدت پنج دقیقه در دهان خود نگه دارید.میزان مصرفی آب نمک به اندازه ی یک لیوان می باشد و این کا ررا حداقل دو مرتبه در روز باید انجام دهید.

بعد از انجام عمل ایمپلنت دندان دندان ها را باید با ملایمت مسواک زده شوند و به دلیل اینکه ممکن است درد،تورم لثه وجود داشته باشد مثل همیشه نمیتوان مسواک زد.

از مصرف غذاهایی مثل ذرت بو داده شده،غذا های پر ادویه،غذا های سفت  و غذاهای اسیدی مثل لیمو ترش،گوجه فرنگی و … باید اجتناب کرد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *